Yhteystiedot

Sulkapallovalmentaja
Henri Norio
puh. 0400-160027
henri.norio@gmail.com

Sulkapallovalmennuksen sisältö

Sulkapallo on äärimmäisen monipuolinen laji, jossa tarvitaan nopeutta, räjähtävyyttä, tekniikkaa ja taitoa sekä kestävyyttä.  Tule mukaan huippuvalmennukseen - aloita se sulkapallokurssilla tai säännöllisessä viikkovalmennuksessa!

Säännöllinen tapa harjoitella on kaikkein tehokkain muoto kehittyä lajissasi. Kerran viikossa tapahtuvat toistot lyönneissä saavat liikeradat hioutumaan kohdalleen. Mitä useammin ja säännöllisemmin harjoittelet, sitä paremmin liikeratasi, ja sitä kautta lyönnit, paranevat.

Säännöllinen viikkovalmennus tapahtuu kerran viikossa osallistumassasi ryhmässä. Ryhmien koko voi vaihdella 4-8 pelaajan välillä. Valittavana on joko 1h perusharjoitteluun keskittyvä harjoitusryhmä, tai 1,5h jatkotason harjoitusryhmä. Harjoitusryhmät

Valmennuskerran sisältö koostuu seuraavista osioista:

  • Alkulämmittely, jossa lyödään peruslyöntejä
  • Tekniikkaharjoittelua
  • Lyöntimyllyjä ja/tai pelinomaista harjoittelua
  • Multipalloharjoittelua ja/tai lyöntitrillejä
  • Liikkumisharjoituksia ilman palloa ja pallon kanssa
  • Loppupeli ja loppuverryttely
Viikkovalmennuksessa on viikoittain vaihtuva teema, jonka ympärillä tekniikkaharjoittelu tapahtuu.
Harjoitukset muodostuvat eri teemoista:

 

1. Mailaotteet ja kyynervarren kierto

2. Clear: puolustava ja hyökkäävä

3. Syöttö ja syötönvastaanotto

4. Drop ja Lob

5. Ylärysty ja alarysty

6. Verkkolyönnit

7. Smash ja puolustus

8. Liikkuminen takakentällä

9. Liikkuminen etukentällä

10. Liikkuminen koko kentällä

11. Laakalyönnit ja Drive

12. pelaaminen puolustaen/hyökkäen

13. Sticksmash, blocklyönnit ja hyppylyönnit

14. lyöntivarmuus ja tarkkuus

15. Otteluharjoittelua/peliä

Torstaisin tehokasta kuntoharjoittelua lajinomaisesti:

Torstaisin harjoitellaan monipuolisesti sulkapalloa hieman korkeammalla syketasolla. Treenit aloitetaan alkuharjoituksella, joka on sulkapalloa tukevaa fyysinen harjoitus. Tätä seuraa kentällä tehtävät lajinomaiset monipalloharjoitukset ja lyöntimoduulit. Tavoitteena kehittää peliä korkeammalla syketasolla ja samalla kehittää henkilökohtaista kuntoa tekniikkavinkkejä unohtamatta. Pelaajan taso on edistyneempi ja hän kykenee lyömään erillaisia lyöntimoduuleja ja on jo käynyt tekniikkakurssin. Harjoituksien jälkipuoliskolla keskitytään pelaamiseen ja erillaisien taktiikoiden hyödyntämiseen pelitilanteessa.

Viikonloppuisin järjestämme intensiivisiä sulkapallon tehokursseja sekä myös räätälöityjä sulkapallokursseja. Sulkapallokursseina mm. sulkapallon peruskurssi (3h), jatkotason kurssi (3h) ja nelinpelin kurssi (3h) Sulkapallokurssit

 

Sulkapallovalmennuksen ja kurssien harjoitushalli

Helsinki, Meilahden liikuntakeskus. Kulkuyhteydet